خبرهای داغ:
استاندار همدان:

حضور بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب اثرگذار و ماندگار است

همدان-استاندار همدان گفت: حضور و مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب بسیار ارزشمند، اثرگذار و ماندگار است که نشان‌دهنده توجه جدی نظام به توان بانوان و بهره‌مندی از این ظرفیت در مسیر رشد و اعتلای کشور است.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۶۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴

حضور بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب بسیار اثرگذار و ماندگار استبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیدسعید شاهرخی در آیین نکوداشت ۳۵۷ شهیده استان همدان اظهار داشت: سیاست دولت تدبیر و امید براساس منویات رهبر معظم انقلاب، فراهم کردن فرصت برابر و شایسته برای زنان براساس شایستگی و توانمندی در راستای حضور فعال و جدی در عرصه‌های مختلف مدیریتی همپای مردان بوده که این مهم در استان همدان نیز به صورت جدی و اصولی پیگیری و محقق شده است.

وی افزود: دولت برای هر یک از بانوان با توجه به توانایی و استعدادی که دارند البته با رعایت حدود شرعی و قانونی، عرصه مناسب فعالیت را فراهم و تلاش کرده که از ظرفیت عظیم این قشر فعال به خوبی در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

استاندار همدان تاکید کرد: امروز دشمن درصدد ایجاد یاس و ناامید کردن مردم با تخطئه خدمات و دستاوردهای ارزشمند و بزرگ نظام جمهوری اسلامی است که باید با تلاش و کوششی مضاعف ضمن شکست این توطئه دشمن، امید را در جامعه ترویج و خودباوری را در میان مردم تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه همه باید برای اثرگذاری و فعالیت موثر در جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: یکی از اقدام‌های موثر در این زمینه تبیین درست خدمات و اقدامات بزرگ و قابل توجه انجام شده برای تامین رفاه و آسایش مردم است.

شاهرخی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی بر روی برخی کمبودها و نارسایی‌های موجود متمرکز شده‌اند و تلاش دارند از این طریق بذر ناامیدی را در کشور بکارند که راهکار مقابله با این ترفند دشمن نیز بیان درست خدمات و تلاش‌های انجام شده به رغم تمامی مشکلات و فشارهای ناشی از تحریم های ظالمانه و دشمنی گسترده استکبار جهانی است.

وی بیان کرد: درهمین ارتباط اقدمات چشمگیر ایران اسلامی در مسیر مبارزه با ویروس کرونا یکی از بزرگ‌ترین توفیق های کشور در شرایط فعلی و در قیاس با کشورهای توسعه یافته و مدعی پیشرفت است چراکه فعالیت‌های موثر و ماندگاری در زمینه حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه طی یک سال گذشته در کشور انجام شده است.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به نقش موثر و قابل توجه زنان در رشد و توسعه کشور طی ۴۰ سال گذشته، گفت: حضور و مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب در چهار دهه گذشته بسیار ارزشمند، اثرگذار و ماندگار است که نشان‌دهنده توجه جدی نظام به توان بانوان و بهره‌مندی از این ظرفیت در مسیر رشد و اعتلای کشور است.

شاهرخی تصریح کرد: مرحومه مرضیه دباغ یکی از شیرزنان ایران اسلامی است که در شرایط سخت مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و همچنین دوران پس از پیروی انقلاب، نقشی موثر و ماندگار در حوزه‌های مختلف داشتند.

وی با بیان اینکه بررسی و مرور زندگی این بانوی مومنه به وضوح نشان دهنده ظرفیت و جایگاه والای زن مسلمان در جامعه است، گفت: زنان ایران اسلامی در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن تاکنون حضوری موثر و ارزشمند در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی همپای مردان داشته‌اند.

استاندار همدان گفت: نقش زنان در پشتیبانی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است چرا که فرزندانشان و همسران خود برای حضور در میان  نبرد بدرقه کرده و خود در پشت جبهه حضوری فعال و چشمگیر داشتند.

وی افزود: مهم‌ترین سرمایه و پشتوانه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم هستند که در ۴۰ سال گذشته با اتکا به همین سرمایه موفق به فتح قله های رفیع افتخار و سربلندی شده است.

شاهرخی گفت: پیروی از امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب مکمل این سرمایه عظیم مردمی است که موجب ایستادگی مقتدرانه کشور در برابر زورگویی و زیاده خواهی تمامی دشمنان و کسب موفقیت و پیروزی برای نظام، انقلاب و مردم شده است.

وی ادامه داد: زنان در عرصه‌های علمی نیز همواره پیشتاز بوده اند و بسیاری از موفقیت‌های علمی کشور محصول تلاش و همت بانوان و دختران متعهد و متخصص این سرزمین است.

در این آیین ضمن تقدیر از خانواده پنج شهید و جانباز زن استان از ۲ کتاب «آدینه خون» با موضوع زندگینامه شهیده «کبری گنجی» و «ماهی ها مانده اند تا شهادت دهند» اثر سیما یونسی در مورد زندگینامه شهیده «صفیه وارسته» نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات